Miljökoordinator med fokus på digital ärendehantering

Lidingö stad

Publicerad: 2018-07-04   I   Lidingö

Inom Miljö- och stadsbyggnadskontoret jobbar ungefär 60 personer. Vi som arbetar här samlar stor kompetens under samma tak inom många yrkeskategorier vilket ger en arbetsmiljö med mycket utbyte och lärande.

På mark- och kanslienheten koordinerar vi ärenden till kommunstyrelsen och miljö- och stadsbyggnadsnämnden. Vi handlägger också fastighetsjuridiska frågor, förhandlingar, kart- och mätverksamhet. Teamet består av tre koordinatorer, en registrator och en arkivarie

och vi söker nu en ny miljökoordinator som ska jobba med vår miljö- och hälsoskyddsenhet.

 

Lidingö stad arbetar långsiktigt och systematisk med miljöfrågor. Senaste året avancerade vi hela 70 placeringar i rankingen av miljöbästa kommun!  

Arbetsuppgifter

Som miljökoordinator med fokus på digital ärendehantering kommer du i huvudsak att ansvara för miljöenhetens administrativa processer i vårt verksamhetssystem. Det innebär till exempel att diarieföra, vårda register, fakturera, ta fram statistik, hantera överklaganden samt kvalitetssäkra ärendehantering. Som enhetens systemförvaltare kommer du att utveckla verksamhetssystemet, i samarbete med vår IT-samordnare. I tjänsten kommer du att samverka med både interna och externa aktörer. Tillsammans ges ni utrymme att utveckla effektiva arbetsmetoder såsom digital arkivering och nämndhantering. Du blir en central person på miljöenheten och ett viktigt stöd för våra handläggare. 

Kvalifikationer

För tjänsten behöver du ha adekvat högskoleutbildning, till exempel inom arkivvetenskap, eller motsvarande erfarenhet. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är nödvändigt. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativa uppgifter inom kommunal verksamhet. På önskelistan står också tidigare erfarenhet av systemförvaltning och utveckling av verksamhetssystem.

                                      

För oss är din personlighet viktig. Eftersom tjänsten innebär samverkan i många olika forum, behöver du vara en självgående person, gilla att ge service samt ha god samarbetsförmåga. Vi hoppas att du med glädje bidrar med struktur, noggrannhet och tydlig kommunikation kring arbetsuppgifterna. 

  

Övrigt:

Rekrytering kommer att ske löpande, välkommen med din ansökan! 

Anställningsform: Tillsvidare

Tillträde: Enligt överenskommelse 

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktinformation

Eva Lagerblad, Kanslichef, (+46) 08-731 33 13

Facklig representant nås via stadens växel, 08 - 731 30 00

Arbetsplats

Stockholmsvägen 50

18182 Lidingö

Gå till platsbanken

Information

ARBETSGIVARE

Lidingö stad

ANTAL PLATSER

1 Platser

ANSÖKAN

Sista ansökningsdatum är:

2018-08-13

KONTAKTINFORMATION

Facklig representant nås via stadens växel

Stockholmsvägen 50

18182 Lidingö

Håll koll! Skapa egna jobbevakningar och få uppdateringar direkt till din mail

LÄS MER OM BEVAKNING
Arbetsförmedlingen Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation Kommunal LRF Trädgård Skogs- och Lantbrukstjänstemannaförbundet LRF SLA SLU Trädgårdsanläggarna Trädgårdsanläggarna Hästnäringens Yrkesnämnd