Om rollenSom Arbetsmiljökoordinator hos vår kund tar du en central roll i att skapa och upprätthålla en säker och hälsosam arbetsmiljö för teamet. Du arbetar proaktivt med att identifiera risker, implementera förbättringar och driva utveckling inom arbetsmiljö och säkerhet. I denna roll är du en viktig nyckelspelare som förstår vikten av att kombinera tekniska, organisatoriska och beteendemässiga aspekter för att skapa en hållbar arbetsplats.
I denna roll förväntas du ansvara för:•Implementera och säkerställa efterlevnad av ISO 45001.
•Planera, genomföra och dokumentera internrevisioner av ledningssystem.
•Ge stöd och rådgivning till chefer och medarbetare inom arbetsmiljö- och säkerhetsfrågor.
•Driva utbildningar och workshops för att öka medvetenheten om arbetsmiljö och säkerhet.
•Fungera som kontaktperson gentemot myndigheter och andra externa intressenter inom arbetsmiljö.
Rollen kräverFör att lyckas i rollen som Arbetsmiljökoordinator hos Scania söker vi dig som uppfyller följande kvalifikationer:
Skallkrav:
•Utbildning inom YH/högskola inom arbetsmiljö och säkerhet, arbetsmiljöingenjör, eller kvalitet, miljö och arbetsmiljö.
•Alternativt utbildning på universitetsnivå inom personalvetenskap.
•Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande:
•Erfarenhet av att arbeta inom tillverkningsindustrin och implementering av ISO 45001.
•Erfarenhet av internrevisioner av ledningssystem.
•Bakgrund som operatör är en bonus.
•Innehar körkort B.
Personliga egenskaper:
•Kommunikativ: Du har en pedagogisk förmåga och hittar alltid sätt att få ditt budskap att nå fram på ett tydligt och engagerande sätt.
•Entusiastisk: Du inspirerar andra, skapar förståelse och motiverar teamet att nå gemensamma mål.
•Drivande och initiativtagande: Du agerar snabbt och tar ansvar för att driva projekt från start till målgång.
Vad rollen erbjuderSom Arbetsmiljökoordinator hos Scania får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö där innovation och hållbarhet står i fokus. Du blir en del av ett engagerat team som arbetar tillsammans för att skapa en trygg och hälsosam arbetsplats. Vi erbjuder:
•Friskvårdsbidrag.
•Flexibel arbetstid.
•En roll där du får stor påverkan och möjlighet att bidra till företagets hållbara utveckling.
Om vår kundVår kund är en världsledande leverantör av transportlösningar och arbetar för att skapa en hållbar framtid. Med innovativa produkter och tjänster sätter de standarden för effektivitet och kvalitet. Hos vår kund ser de sina medarbetare som nyckeln till framgång och arbetar ständigt för att utveckla en trygg och inkluderande arbetsmiljö.
Om Framtiden ABVi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Scania.
RekryteringsprocessVår rekryteringsprocess sker i följande steg:
•Första intervju med oss på Framtiden.
•Referenstagning.
•Slutintervju med kund.
VillkorStartdatum: Enligt överenskommelse
Placering: Södertälje
Anställningsform: Initialt via Framtiden med möjlighet till tillsvidareanställning hos Scania.
Ansök idag för en spännande möjlighet som Arbetsmiljökoordinator! Ansökan sker via Framtiden AB:s hemsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
ARBETSGIVARE
Framtiden i Sverige AB
LÄN
KATEGORI
ANTAL PLATSER
1 Platser
ANSÖKAN
Sista ansökningsdatum är:
2025-02-14
KONTAKTINFORMATION
Framtiden i Sverige AB
Vi finns på
Anställningstyp
Tillsvidareanställning